onsdag 17 augusti 2011

Jojo, nu är jag tillbaka!

Tänka sig att jag inte har bloggat på över två månader, träningen har även den legat i ide under denna tid. Lite dåligt, lite skönt, men nu ska det väl börjas att tränas igen tänker jag! I förrgår gjorde jag ett coopertest för att komma igång och se hur jag ligger till egentligen. Sprang på bana vilket jag aldrig gjort förut och själva tanken med testet är att man ska komma så långt som möjligt på 12 minuter. Det var rejält jobbigt, särskilt de två sista varven då jag helst ville lägga mig ner och gråta i en pöl av självömkan, men jag bet ihop och landade på 2km vilket gör att jag hamnar i kategorin "average", vilke jag är mycket nöjd med! Jag har ju inte sprungit på över 2 månader, eller gjort något annat fysiskt krävande heller för den delen, så att jag snittade med 6min / km är ju inget att vara besviken över. Desto mer intressant komer det bli när jag ska göra om testet om en månad eller två, hoppas på förbättring!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se