torsdag 25 augusti 2011

Det där med löpning..

Själva anledningen att jag började jogga var ju att löpning egentligen var den ultimata utmaningen för mig. Jag har gjort otaliga försök och har typ mjölksyrat efter 100m. Men så tog jag mig i kragen i höstas och tränade ordentligt och höll i och äntligen så kunde jag springa mina 5 km, och längre än så till och med! Men så vad hände sen? Jo jag tappade sugen totalt. Att springa loppen var roligt men att ge sig ut och springa i vardagen kändes mest som pest och pina. Så idag var vi nere och sprang banintervaller på 200m och det var bara så himla mycket roligare! Jag som alltid känner mig så tung och otymplig när jag springer långsamt kände mig plötsligt lätt, stark och snabb (åtminstone de första 100m). Så jag tror att det här med distansträning (nåja) blir att lägga på hyllan för mig. Det är ju onödigt att ha så mycket ångest inför varje pass att de knappt blir av, ska däremot fortsätta med intervaller och annan träning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!

Jag jobbar med min motivation att lära mig jogga längre sträckor. Jag vill kunna jogga 1 mil, men vägen dit är sååå lång för mig!

Hur går det för dig?

Pernilla sa...

Ja det var ju det där med bloggen, och träningen.. haha. Jag är världssämst.

Egeentligen tror jag att jag skulle kunna springa en mil, för har man tagit sig över det värsta där man lyckas springa i en halvtimma så är jag ganska säker på att man klarar en halvtimma till. Frågan är hur roligt det är? Jag har aldrig lyckats komma till det där njutningsfulla stadiet.

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se