söndag 15 maj 2011

Dagen efter

Är nyss hemkommen från hundpromenad och det går ju inte att missta sig att man var ute och sprang i går. Det är konstigt för jag hade ingen alls träningsvärk eller stelhet efter vårruset men efter gårdagens lopp är jag åh så stel, framförallt i höfter, rumpa och baksida lår. Alla de där sega uppförsbackarna gjorde sitt jobb kan man säga. Så hur fortsätter man nu? Jag har lite vaga tankar på att träna inför midnattsloppet, har ju trots allt ett par, tre månader på mig. För det känns ju viktigt att ha mål, annars tryter motivationen lätt. Men just nu känns en mil nästan oöverstigligt, kommer ihåg gårdagen då jag kände mig så trött redan vid km 2-3 och då var det mer än hälften kvar. Jag klarade det visserligen men det var riktigt tungt i slutet. Sen så kan man ju självklart ställa upp i midnattsloppet och vissa sträckor, men jag vill verkligen inte det. Skulle kännas som ett misslyckande för min del. Vi får väl se hur det artar sig, ska jag springa en mil får jag baske mig se till att ha gått ner några kilo först i alla fall. Får väl ta och sätta igång de där fredagsinvägningarna snart igen!

Just nu är förresten min kille ute på cykellopp, 15 mil.. Och det är enorma tunga regnmoln som hänger över oss. Hoppas han klarar sig lindrigt undan! Heja dig! <3

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se