lördag 14 maj 2011

Onsala runt!

Jaha, så har man sprungit ett lopp till då! Det gick lite av bara farten. Min kille sprang Onsala runt förra året och vi hade pratat lite löst om att jag kanske skulle hänga på i år, vilket jag inte direkt varit inställd på, men då vårruset gick så bra så kändes det som att man inte hade så mycket att förlora. Så jag och min ena syster sprang 6km medan min kille sprang 12! Och det gick ju himla bra igen. Det var dock mycket jobbigare, från början till slut. Min klocka visade ju 4,2 på vårruset men denna gången visade den lite extra till och med och herreguuud vilken hemskt fruktansvärd uppförsbacke det var i slutet, säkert hela sista kilometern. Men vi sprang hela vägen, spurtade i gräsig uppförsbacke, och kom i mål på 38 minuter. Återigen, supernöjd! Så här långt har jag tidigare bara sprungit på löpbandet och där är det ju inga backar direkt...

2 kommentarer:

Pernilla Be sa...

Härligt! Det är så skönt när man tycker att "det här kan jag". Då är det bara att köra :)

Vi har haft sommarställe på Onsala, det är ljuvlig bit av världen :)

mvh//pernilla be

Pernilla sa...

Ja och i går var det ju riktigt fint väder att springa i också!
Förra året, när jag bara var åskådare, öste regnet ner..

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se