torsdag 5 maj 2011

gu va dåligt det går att blogga nu för tien

Jag får skylla på att jag helt enkelt har alldeles för mycket att göra. Men från och med i morgon klockan fyra så är jag officiellt färdig med praktiken och har således bara uppsatsen kvar att jobba på! Ska bli extremt skönt att slippa gå upp klockan fem varje dag och vara helt slut på kvällarna. Det här med träning har verkligen tagit slut det sista, det är både motivations- och tidsbrist, men allra mest motivation tror jag. Vägt mig har jag ju inte heller gjort de senaste tre veckorna eftersom jag ju vet att jag inte går ner något nu och då känns det bara deprimerande. Men det går helt ok ändå, och känns helt ok framförallt. Det är ju bara mig själv som jag har påbörjat den här resan för och den kommer också att återupptas ordentligt när jag finner plats för det i livet! Hej och hå vad filosofiskt det blev då. Men om bara några dagar är det ju dags för vårruset och det ska bli riktigt kul! Varenda gång jag känner att det är jobbigt och att jag vill gå så ska jag tänka på biggest loser-avsnittet som gick igår, när de sprang en mara i värmen i LA. 5 timmar är en riktigt bra tid när man inte är tränad löpare, och överviktig dessutom, är mycket imponerad!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Dra ner på tempot en kort stund när det känns jobbigt och öka sen igen. Tänk på att tankens kraft är stark. "Jag kan, det går" är bättre att tänka "gud, vad jobbigt".

Lycka till!

mvh//pernilla be

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se