söndag 8 maj 2011

Genrep

I morgon är det så dags för vårruset! Är superladdad, trots dålig uppladdning. Har flera gånger denna veckan tänkt ge mig ut för att hålla benen lite igång men min dåliga karaktär har satt stopp varenda gång. Men idag kom jag så äntligen ut! Hade inga tankar på några längre sträckor eftersom jag inte ville riskera att få träningsvärk eller annan slags värk dagen före loppet (mental värk inräknad..). Så jag tog två flugor i en smäll och gav mig iväg på en gemensam löpartur med vovvens morgonprommis. Tyvärr var hon inte helt motiverad och jag fick halvt dra med henne runt. Sprang nog aldrig mer än 4-5 min i sträck innan jag fick stanna och låta henne vila och nosa lite. Hon brukar ju annars följa med min kille ibland på entimmarsrundor men då är de uppe i skogen och hon får ofta springa lös, tydligen lite roligare än att dra runt i villaområden och på asfalt. Sen är hon extremt långhårig och lider ganska mycket av värmen också så lite synd om henne är det allt, och lite onödigt att ta med henne ut också kanske. Men men, skönt var det i alla fall! Redan över tjugo grader ute och helt underbart härligt. Hoppas dock på lite mindre direkt sol i morgon, men det borde ju vara lite svalare med tanke på att loppet startar först kl 19. Åh jag hoppas hoppas att det kommer gå bra, premiärloppet!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se