måndag 4 april 2011

dag 86

Är SÅ otroligt nöjd med min joggingdejt idag! Jag och L flåsade oss runt backe upp och ner i slottskogen och kom hela 5,3km, och det kändes inte ens som att jag skulle dö! Kan ju medge att det var lite jobbigt i slutet men det är ju ofta så mentalt, när man har målet i sikte. Men ska jag säga vad det allra bästa var? Vi bestämde oss för att spurta de sista kanske 50 meterna och jag vann! Med god marginal kan jag säga! Extremt nöjd med detta. Hehe. Tur man har kvar sin tävlingsådra.

Och hörrni! Det här är min längsta utomhusrunda någonsin, där jag sprungit hela vägen utan att stanna! YAY!

Måndag är nog bästa dagen att träna på egentligen, det sätter liksom standarden för veckan! Nu känns det för övrigt som att jag aldrig mer vill springa inomhus, så skönt att vara ute, även om den i början isande vinden kändes som en varm sommarbris efter ca 10 min efter att man fått upp värmen!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Superbra! Visst är det en underbar tid just nu? Jag ser fram emot att möte våren i löparspåret.

mvh//pernilla be

anne sa...

Det gör nog skillnad att springa tillsammans med någon, då kan man bara inte sacka ner på samma vis som när man är ensam (och ingen annan än RunKeeper märker det).

Pernilla sa...

Pernilla: Ja! Särskilt när det är soligt och fint ute. Känns lite motigare att ge sig ut i regnet men t om det lockar mer än att gå in och springa på löpbandet.

Anne: Ja jag tror också det, att man allt kan pressa sig lite mer än vad man tror hela tiden. Tror med denna rundan att det också var en fördel att jag inte kände till den sedan tidigare och kunde beräkna hur lång tid det var kvar heller. Jag var alltså in den som hade koll på tidtagningen!

Pernilla sa...

Jag gillar också att träna på måndagar, det är en kanonstart på vecka. Fredagsträning är bra också, det är en bra start på helgen. Sen njuter av min vilodag på lördagen med gott samvete. Lördagar är den enda dag som jag inte tränar alls, tar på sin höjd en promenad till affären (3 km t/r).

mvh//pernilla be

Pernilla sa...

Pernilla: Oj, tränar du annars 6 dagar i veckan? Imponerande!

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se