söndag 24 april 2011

En vecka helt utan träning går ju inte för sig

Så jag kom ut på en liten löparrunda till slut! Har hela tiden fasat för de där fem kilometerna som är så tunga så tunga så jag bestämde mig idag att varför inte ta en lite kortare runda för att få tillbaka träningsglädjen litegrann? Att hela tiden pressa sig så till sitt yttersta gör ju ingen löpare, vilken nivå den än är på. Sen kan man ju i och för sig diskutera om 5km verkligen är min maxnivå just nu, men vi säger så för nu! :)

Fick åtminstone premiärspringa i shorts och t-shirt! Att det är sommarvärme är ju ingen nyhet och långa tights går faktiskt inte för sig nu tycker jag. Så jag tog mina dösnygga löparlabbetshorts och gav mig iväg! Kan ju nämna att såpass korta shorts glider upp ännu lite mer när man springer, kändes nästan som att springa i bara trosor, härligt! Hade lite ångest över nakenheten vid mina första möten på vägen men kände inte att någon direkt tittade och tänkte i stället att "äh det är inget de inte sett förut!" Plus att jag faktiskt behöver lite sol även där! Jaja. Varmt var det hur som helst, och trots att jag bara sprang en 3km så blev jag ändå knallröd och såg ut som att jag sprungit tredubbla, minst. Men benen var i alla fall fräscha och jag kunde till och med öka farten de sista fem minuterna vilket kändes härligt. Annars brukar mina 5km-rundor avslutas med ångest och extremt tunga ben som drar ner medelfarten rejält, så jag är nöjd! Tyvärr hade jag ingen klocka eller någonting men efter lite kartritande på hitta.se så verkar det ha blivit drygt 3km och då jag sprang i lite högre tempo än vanligt tror jag att det landade på ca 19min. Jag springer annars i princip alltid i 6:28-tempo, utan att tjuvkika, lite roligt! Men nu gissar jag på max 6:10, men det är ju bra en uppskattning. Intresseklubben antecknar eller?

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se