torsdag 7 april 2011

dag 89

Sitter i soffan och tycker väldigt mycket synd om mig själv. Har precis varit hos tandläkaren och lagat första hålet av två. Var glatt överraskad över hur snabbt och smidigt det gick men är mindre nöjd med att bedövningen sitter i så hårt. Har inte släppt ett enda dugg än och jag tycker nästan att det är lite panikartat obehagligt. Har googlat mig fram till skräckhistorier om bedövning som inte släpper på flera veckor och i värsta fall leder till permanenta känselbortfall. Vet så klart att det inte finns fog för dessa tankar, än, men det låter ju fruktansvärt!
Hur som helst så blir det ingen träning idag, tror risken är ganska överhängande att jag skulle råka bita till i kinden och det har jag ingen lust med!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh, då har vi ännu en sak gemensamt. Jag googlar också på alla symtom. Jag har lite problem med min tunga som svider och den är liksom fläckig, sannolikt beroende på muntorrhet när jag dricker soppor, plus att det är ett stressymtom. Det tog lång tid men till slut hittade jag diagnosen: Geografisk tunga (det ser ut som en kartbild med lite god fantasi.) Helt ofarligt, men oj vad jag oroade mig innan jag hittade den diagnosen.

mvh//pernilla be

Pernilla sa...

haha, ja med tillräckligt mycket hypokondri så skapar man sig säkert snart en sjukdom bara av ren nocebo.

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se