tisdag 8 mars 2011

dag 59

Ajajaj mitt bröst, min hals, kan knappt andas. Var ute på en löprunda runt området som jag har gjort en gång förut. Halva första delen är uppför en lång brant backe och denna gång tog den riktigt illa på mig. Kände mig helt helt slut när jag kom upp men återhämtade mig relativt och bestämde mig för att fortsätta springa ändå då det trots allt är en hel del nedförsbacke efter det. Och det kändes väl rätt bra, typ. Fram till jag kom hem och stannade för att hämta andan utanför porten, och insåg att jag typ inte kan andas. Det kändes precis som jag tror att astma gör, gick inte att dra några riktiga andetag utan det väste i lungorna, gjorde ont och så fort jag försökte mig på mer än ett ytligt andetag så kom hostattacken i stället. Och så är det fortfarande, 10 min senare. Andningen är bättre men hostan är kvar och det känns helt enkelt lite löjligt att man kan ta ut sig så hårt på bara 2km. Men jag måste måste lära mig att inte gå ut för hårt i backarna, för det där vill jag inte vara med om igen.

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se