onsdag 16 mars 2011

dag 67

Oj vad dåligt det har gått med bloggandet de senaste dagarna. Har kommit tillbaka till skolan och börjat skriva uppsats så det är lite skifte av rutiner och då glömmer man av sig själv ibland! Men träningen går det fotsatt bra med, har dock insett att mina träningsrutiner är väldigt ovarierade. Den senaste tiden har det i princip alltid blivit löpband, roddmaskin, cykel, styrketräning. I den ordningen. Kanske lite tråkigt, men fördelen med att alltid göra samma är att man ganska snart inser hur mycket bättre konditionen blir. Jag blir fortfarande knallröd (mer om det i ett annat inlägg..) i ansiktet men jag känner mig så vansinnigt mycket starkare än för bara ett par månader sen. Och kommer ni ihåg hur jag ville att 5km skulle bli standard vid varje löpbandsrunda? Så har det blivit nu och det har slutat att kännas sådär oöverstigligt och något jag bara orkar med någon gång ibland. Visst går det lite upp och ner i hur jobbigt det är men t ex idag kändes det svinbra. Sprang på elvan sista minuten och det kändes så himla bra att kunna öka så i slutet utan att dö helt.
Så kontentan är att även om jag har en dålig vecka viktmässigt så går i alla fall träningen framåt och jag blir starkare både mysiskt och mentalt, och det är ju det vktigaste!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se