lördag 12 mars 2011

dag 63 och äntligen en fantastisk löprunda!

Idag ville jag egentligen inte ge mig ut och springa (för att vara ärlig, när har jag ngnsin velat det?) men jag kände att jag behövde komma ut så det var bara att klä på sig och ge sig av. Jag hade idag inställningen att det skulle vara lugnt och skönt, ingen tidspress och inga enorma backar. Och det kändes så himla bra, hela tiden! Visst var jag lite trött när jag närmade mig hemmet igen men hur långt, eller kort, jag än springer så antar jag att man vet med sig mentalt att man snart är hemma och därför tror att man aldrig skulle orka springa en meter till. Men det där är ju bara hjärnspöken. Men för att komma tillbaka till dagens löpning, det visade sig att jag ändå hade sprungit i 6:25-tempo, och detta trots att jag sprang så det kändes lugnt och behagligt. Och det känns som ett jättestort framsteg, äntligen känns löpningen kul igen!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se