fredag 18 mars 2011

dag 69, invägning

Tjoho, måttbandet är hittat! Tänka sig.

Utgångsläge: 76,9
Vecka 1: 76,1
Vecka 2: 75,5
Vecka 3: 76,3
Vecka 4: 75,0
vecka 5: 75,0
vecka 5,5 74,4
vecka 6: 74,0
vecka 7: 73,6
vecka 8: 73,2
vecka 9: 73,3

+0,1kg

totalt: -3,6kg

Ajaj, 1 hekto upp! Men det är varken något som jag är särskilt besviken eller förvånad över. Det har blivit lite mycket fika i veckan och med tanke på det så är jag faktiskt ganska nöjd med att det inte var mer plus, för ett hekto är ju en droppe i havet! Och som jag skrev i går, bara för att det är en dålig vecka viktminskningsmässigt sätt så har den ändå vart bra med träningen och det är nästan ännu viktigare! Men hur som, här kommer lite måttskillnader också:


Midjemått: 88cm vecka 9: 84cm (-4cm)
Höft: 100cm vecka 9: 98cm (-2cm)
Överarm: 30cm vecka 9: 30cm (+-0)
Lår: 57cm vecka 9: 56cm (-1cm)


Inte så mycket som hänt där alltså! Förutom lite runt magen då, och det är där jag märker det allra tydligast, särskilt med jackor. Helt plötsligt är sånt som satt lite tajt ganska löst och nästan för stort. Tänk att 4cm kan göra så stor skillnad, det är kul! Jag tror att anledningen till att det inte hänt så mycket med armar och ben är det att jag styrketränar ganska mycket, särskilt benen. Och då är det ju inte så konstigt om de inte minskar i omfång i en rasande takt. Men så länge fett byts ut mot muskler så är jag nöjd!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se