söndag 9 januari 2011

Ännu en blogg..

Det var lite tungt att starta den här bloggen. Jag har valt att hålla mig anonym av flera orsaker men framförallt för att jag inte vill dela min vikt och mitt försök att komma i form med alla jag känner. Det blir ju som så påtagligt om det skulle misslyckas. Så egentligen är den här bloggen bara en hjälp på traven för mig, ett ställe där jag kan skriva ner hur det går, både framsteg och bakslag och helt enkelt skriva av mig. Och hålla koll på siffror inte minst! Appropå startvikt så känns det lite svårt för jag tycker att det pendlar 1,5kg upp och ner från dag till dag. Men jag gör helt enkelt så att jag väger mig i morgon bitti och så utgår jag därifrån.

Trots att jag känner mig supertjock just nu så har jag faktiskt vägt mer. För 1,5 år sedan lite drygt var jag uppe i 84kg, jag kände inte igen mig själv. Så för en gång skull så tog jag verkligen tag i mig själv, jag cyklade till till skolan varje dag (1mil t.o.r) och jag försökte träna regelbundet samt att jag använde mig av Naturdiets pulver. Jag körde aldrig ren kur utan åt alltid middag tillsammans med min sambo och det funkade faktiskt ganska bra. Efter två månader hade jag gått ner 9kg och började känna mig ganska nöjd med mig själv. Alla säger ju alltid att pulver inte fungerar och att när man slutar så går man direkt upp alla kilon och mer därtill, men för mig har det inte alls varit så. Jag har pendlat lite upp och ner 1,5-2kg men det tycker jag själv är ganska fantastiskt att det har hållit så bra för det ska gudarna veta att jag tyvärr inte har hållit igen på maten så som jag borde ha gjort. men om man jämför men hur jag åt innan jag påbörjade pulverdieten så är det enorma framsteg! Denna gången tror jag inte att jag kommer använda mig av någpt pulver, även om det var sjukt motiverande att det gick så fort utan jag tänkte i stället sakta men säkert gå ner mina 10kg under 2011. Vad jag främst är ute efter är att gå ner 5kg till sommaren, innan juni rättare sagt. Tycker det är ett rimligt mål och det gäller väl bara att hålla i träningen och försöka äta lite bättre. Heja mig!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se