tisdag 11 januari 2011

dag 2

Jag är lite kluven till hur ofta jag ska väga mig osv. Det är ju trots allt ett långsiktigt mål och då kan man ju inte förväntas se resultat så snabbt. Men jag tror ändå att jag bestämt mig för att väga mig en gång per vecka, måndag morgon får det bli. Även om det inte händer så mycket mellan varven så kan det ju vara bra att se så det går åt rätt håll i alla fall!

I dag har jag varit på gymmet i en timma, försöker hålla det på 3 gånger/vecka men har haft två veckors uppehåll över julen tyvärr. Men nu är det nya tag! Började i söndags och så har jag tränat i dag då också. Nu när jag fortfarande har lite jullov så är det lätt att hinna med men så fort skolan börjar igen och jag ska ut på praktik och grejer så kommer det bli lite mer stressigt. Det gäller ju att hinna med hunden mellan varven också, vill inte lämna henne alltför länge och då kan träningen tyvärr bli lite lidande ibland. Men jag antar att man inte ska begränsa sig själv för mycket till gymmet heller. Jag har ju ett visst mål om att kunna springa 5km någongång i framtiden. I nuläget är jag närmare 3... Tyvärr gillar inte vovvis att springa så värst mycket men då kanske det i stället får bli snabb promenad i mycket backar! Måste tänka positivt.

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se