fredag 21 januari 2011

dag 12

I dag är det vilodag. Känner mig som lite lat men kroppen behöver allt lite återhämtningstid också. Tyvärr är jag ensam hemma men jag ska underhålla mig själv bäst jag kan med frukt och internetz!

Update: mango- och banansmoothie! Mums. Fast jag får nog erkänna att min kille gör dem bättre, fast jag är inte så kräsen!

Läste i går i tidningen att det rekommenderas att man äter 600g frukt och grönt per dag, eller var det 700, 800? Det var åtminstone mer än vad livsmedelsverket rekommenderar som är 500g. Tydligen är vi i Sverige ganska dåliga på det där, särskilt i jämförelse med exempelvis Spanien och Italien, något som inte förvånar mig ett dugg. Tänk om man alltid hade tillgång till färsk och fin frukt och kunde plocka apelsiner från träden, vad fint det vore! Vi får hålla oss till importerade varor och frysta bär under större delen av året, lite tråkigt tycker jag.

3 kommentarer:

admin sa...

Hej! Nu har jag lagt till din blogg i listan hos oss, får säga att du har en himla fin design ;o) Tipsa gärna dina besökare om sidan så kan vi sprida inspirationen ännu mer =o) Det finns även en facebook och twitter dela-knapp under senaste inlägget; använd den =o)

Önskar dig en underbar helg!

admin sa...

Och "oss" är givetvis http://viktbloggarna.blogspot.com/

=o)

Pernilla sa...

ah, tack så mycket!

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se