fredag 14 januari 2011

dag 5

Ännu en dag på gymmet, har nog inte varit såhär aktiv sen tonåren! Känner mig hur som helst otroligt stark i löpningen nu, vilket måste betyda att 90% sitter i huvudet. Bara för att jag vet om att jag kan springa i över 30 min så blir 15 inte särskilt jobbigt längre. Idag sprang jag bara 2km när jag kom till gymmet och 2km precis innan jag gick hem. Vill ju inte utmana ödet nu och knäcka mig! Men det gick ju himla bra. De första 5 minuterna är lite tunga men sen bara det lunkar på, gillar denna nya form som jag har kommit i!

Jag följer ingen viss diet men ett av nyårslöftena var att inte dricka läsk och äta godis på vardagarna och det har jag hållt i åtminstone en vecka nu! Dock får det inte övergå till ett enormt frossande på helgerna för då är ju allt jobb jag lagt ner helt förstört. Har inte planerat att köpa massa godis i morgon men vill heller inte begränsa mig totalt och ha nollvision, för det vet jag att det aldrig kommer hålla i framtiden. Utan kommer det sig så kommer det sig, men inga överdrivna mängder! I morgon ska vi i alla fall ut och äta, det brukar ju vara ganska energirikt men det får man bjuda på! Vill för övrigt tillägga att jag är i det närmaste läskberoende så att jag har klarat mig hela veckan, och inte köpt något till helgen än, är en stor bedrift. Baby steps!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se