torsdag 13 januari 2011

dag 4

I dag följde jag med min kille och simmade! Han är lite mer seriös i sin träning än vad jag är men jag bröstsimmade fram och tillbaka i 50-metersbassängen i ca 35 min i alla fall. Är ovan vid att träna på gymmet två dagar i rad och har träningsvärk litegrann överallt, så det var skönt att komma ner i vattnet och inte slita så mycket på kroppen. Det är ju lite ångestladdat det där med att gå runt i bikini bland massa främmande människor men jag verkar bli bättre på det ju äldre jag blir! Inser att det egentligen inte spelar särskilt stor roll vad andra möjligtvis tänker i sina huvuden. Men det var en rolig sak med det hela också! Jag hade på mig en bikini som jag köpte för ett par år sen. Det var när jag lite hastigt och lustigt bestämde mig för att åka på restresa med en kompis och jag hittade ingen bra bikini som satt snyggt på mig överhuvudtaget. Så jag gick till en specialaffär och köpte en lite dyrare som både var extremt skön och satt ganska perfekt (den var dock inte så snygg förstår jag nu i efterhand). jag har inte använt den så mycket efter detta då den får mig att känna mig aningens tantig men tänkte att den passar väl bra när man ska simma lite! Men minsann, underdelen hade blivit för stor! Den hotade hela tiden att trilla av mig så jag kunde aldrig sparka i från i vändningarna utan fick simma i maklig takt runt runt. Men det var ju en glädjande nyhet! Lika bra att göra sig av med den då!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se