söndag 6 februari 2011

dag 28

Jag har ju skrivit tidigare om hur mycket jag gillar biggest loser, men det som går på femman nu där de är i Australien, är inte mycket att ha tycker jag. För det första så är formatet helt fel, i stället för entimmeslånga avsnitt med invägning varannan dag så är de halvtimmeslånga och kommer alltså dras ut på sjukt många veckor. Och det är ju vägningarna som är det roliga! Det andra som också drar ner serien något oerhört är hur osympatiska deltagarna är. De röda och blåa lagen är på typ lågstadienivå där ingen kan glädjas åt någon annans resultat utan det är bara missunsamhet och girighet. Inte roligt att titta på. Hoppas verkligen att det amerikanska biggest loser kommer tillbaka snart igen! För det svenska var ju helt ärligt ganska tråkigt det med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig till fullo! Det amerikanska satt jag som klistrad till. Det svenska var bara intressant vid vävningarna. Ett peppande program är det när det är bra.

Pernilla sa...

Ja mycket! Jag antar att det har en del att göra med budget och vinklingar appropå hur det svenska skiljer sig mot..ja övriga länders. men med tanke på att det är samma tränare i australien som i usa så drar jag slutsatsen att det är deltagarnas tråkiga personlighets fel! :)

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se