lördag 19 februari 2011

dag 41

Idag har jag varit på träningsdejt! Det var med en tjej från mitt gamla jobb som jag träffat på några gånger på gymmet och som har tjatat varje gång om att vi borde träna tllsammans. Jag har känt mig lite tveksam till det för jag tränar helst själv men idag kände jag att jag fick uppoffra mig och tänka sig, det var riktigt trevligt! Körde bara lite uppvärmning på löpbandet och resten av tiden styrketränade vi. Var på gymmet i 2h men gissar på att den effektiva träningen uppgick i en timma, det var mycket prat emellan! Men det var bra för hon körde lite med mig och tvingade mig till 30reps x 3 för varke övning och framförallt armarna är helt slutkörda nu. Brukar ju sällan träna så mycket styrka utan det har mest blivit kondition för mig så det var lite ovant att att inte känna mig helt urlakad med pulsen i 170 och att vara knallröd vid träningens slut. En ganska trevlig upplevelse! Men i morgon blir det kondition för hela slanten så jag får ihop mina 4 dgrs träning per vecka.

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se