fredag 11 februari 2011

dag 33

Glömde tyvärr skriva i går! Eller kanske inte glömde lika mycket som att jag inte orkade. Det här med att gå upp kl 5 fem dagar i sträck är ju vansinnigt krävande. Och så hade jag ont i magen också. Det började när jag efter jobbet gick för att träna. Kände mig då mest lite orolig i magen och fortfarande mätt fast att det var över 4 timmar sen jag åt lunch, men sen gick det över och kom tillbaka först efter att jag kommit hem. Och trots att jag vet att man ska äta senast ett par timmar efter träning så kunde jag inte förmå mig att peta ner något. Det gick bra så länge jag låg ner men så fort jag ställde mig upp så började det krampa som sjutton i magen. Hade liknande symptom i somras minns jag med att det gjorde ont just i övre delen av magen. Fast då gjorde det ont i flera dagar och var mer av en molande värk, i stället för krampande som nu. Efter googlande och besök på apoteket så var det enda som passade in magkatarr och magsår men receptfria mediciner gjorde ingen som helst skillnad och en dag var det över lika fort som det kom. Så kanske är det samma sak nu, fast jag hoppas verkligen inte att det ska hålla i sig i flera dagar för nu är jag ju ledig och vill ha helg! Jag har alltså sjukskrivit mig idag, kände att det inte fanns en chans att jag skulle palla att ens gå till bussen och inte mindre jobba och springa runt. Och ångesten över att ringa och sjukanmäla sig! De ska vi inte ens prata om..

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se