torsdag 17 februari 2011

dag 39

Kom iväg även idag och tränade innan jobbet, fast idag blev det löpning utomhus. Lånade min killes broddar och testade en ny runda som jag troligtvis aldrig kommer ta igen. Minst en tredjedel av vägen sprang jag längs ett industriområde på en trottoar som var jätteknölig och ojämn och väldigt snöig och som avslutades i en lång ganska brant backe upp, så då gick jag.. Kändes lite dåligt men jag fixade verkligen inte att springa mer, men den minuten eller två som det tog att gå uppför den var otroligt välbehövd för återhämtandet av andningen och benen. Överlag så tycker jag att det är jobbigt mest hela tiden att vara ute och springa nu. De två första utomhusrundorna jag gjorde nu i vintras kändes ju kanon men de två senaste har mest varit pest och pina. Känns lite tråkigt. Kan ju ha en hel del att göra med underlaget och att det blåser ganska mycket motvind på hemvägen (en lång lång raksträcka där jag alltid vill dö) så jag försöker se framåt och tänka att det kommer bli bättre till våren!

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se