måndag 28 februari 2011

dag 51

Åh vilken dålig start jag har fått på veckan! Det började redan på jobbet där det var en av mina kollegors sista dag och som därför bjöd på godsaker. Jag kände mig verkligen inte i position att tacka nej när hon hade stått och bakat och fixat och var ledsen över att sluta. Och sen har jag haft besök hela kvällen av två vänner som hade med sig fika och då hade de köpt tre olika bakelser som de delade i tre av varje. Trodde att de bara skulle ha med sig ngt lätt men det blev alldeles för mycket fast att jag försökte få de minsta bitarna. Och jag kan ju meddela att helgen inte har varit bland de mest hälsosamma heller. Det känns jobbigt! Jag vill verkligen verkligen inte ha ett plus på vågen på fredag. Men jag tänker inte svälta mig för den delen heller. Typiskt. Ska försöka att inte sätta mig i dessa sorters situationer utan säga till i förväg att jag inte vill ha något. Frågan är bara hur det kommer bemötas?

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se