torsdag 24 februari 2011

dag 47

Idag gick träningen bättre! Det var fortfarande inte särskilt roligt men jag får helt enkelt acceptera att det är en fas och att det inte betyder att jag ska sluta träna ett tag för att få tillbaka motivationen. För det är oftast så de misslyckade viktminskningsförsöken slutar, man ger upp. Kanske inte nödvändigtvis för att vågen inte visar resultat utan för att man är så otroligt trött och man har satt upp för höga mål och för höga gränser till vad man tillåter sig själv att t ex äta. Det är därför det är så skönt att jag denna gången faktiskt äter som vanligt, jag har bara dragit ner på godis, chips och andra onyttigheter. Men jag äter det fortfarande! Sitter i detta nu och tittar på biggest loser australien och Jillian och Bob har precis gett deltagarna en chokladtårta och några öl. En av tjejerna säger att hon aldrig mer kan äta choklad för då blir hon tjock igen medan Bob kontrar med att det är det tänkandet som får en att lägga på sig alla kilona igen, det här med att göra mat till tabu. Det bästa är om man kan hitta ett sätt att äta under kontrollerade former och inte falla tillbaka i gamla ovanor där ögat vill ha så så mycket mer än magen. Jag hoppas innerligt att jag kan fortsätta med den vägen jag har valt och att jag för en gång skull ska kunna slutföra detta.

Inga kommentarer:

besöksräknare Blogg listad på Bloggtoppen.se